klant
Maan Group
-
project
Marktpositionering
expertises
De strategen aan slag
Advice stapt aan boord, zet haar strategen in en ontwikkelt een gedegen plan.
Informatie verzamelen. Het verhaal achter Maan helder krijgen. Op zoek naar drijfveren en onderscheidend vermogen, met als doel een duidelijke visie-missie vaststellen. Het broeit en stoomt tijdens de brainstormsessies met de mensen van Maan en uiteindelijk rolt er een gedegen, goed onderbouwde positionering en pakkende payoff uit:
‘The Plus in Progress’.
'Alle gedachtes en hersenspinsels vangen en in een trechter stoppen. Het doel? Focus aanbrengen en koers bepalen.'


De Plus in Progress
Is het nou letterlijk een plus? Ja. De vier kwarten symboliseren de vier bedrijfsonderdelen van Maan: Maan Group, Maan Engineering, Maan Special Products en Maan Biobased products. Samen vormen zij een geheel met een meerwaarde. De vier elementen kunnen elkaar versterken, van elkaar profiteren en elkaar scherp houden.
De motor gaat draaien
Een creatieve vertaalslag volgt. Het beeldconcept wordt ontwikkeld, evenals een logo en huisstijl. De eerste websites worden uitgewerkt. En nog steeds rollen er Maan-ontwerpen van de Adviceband.
Kwartet je waarde
Gekscherend gezegd; maar het lukt sommige collega's van Maan Group amper om uit te leggen waar Maan nou eigenlijk voor staat. Begrijpelijk, want het is soms ingewikkelde materie. Tel daarbij op een uiteenlopende bedrijfsstructuur en je staat op een gemiddelde verjaardag met je mond vol tanden bij de vraag: ‘Wat doet Maan eigenlijk?’
Maar bij Advice zien we vooral een leuke uitdaging om dit probleem voor te zijn. We hebben een kwartelspel ontwikkeld, waarmee je spelenderwijs de Sallandse kernwaarden van het bedrijf leert kennen. Het ‘Maanifest’ wordt uitgedeeld aan alle (nieuwe) collega’s, bij wijze van bedrijfshandboek. Speel het met je gezin, familie en vrienden, zo krijgen ze antwoord op alle prangende vragen!



De uitdaging? Gestructureerd het enorme aanbod presenteren.
Tijdens het ontwerpen van een website kruipen we in de huid van een prospect. Wordt er voorzien in de vraag van de zoekende klant? In het geval van Maan Engineering is het wenselijk dat Maan als bedrijf, de technische oplossing én machine-componenten zorgvuldig de aandacht krijgen. Van een inkijk in de organisatie, tot technische, zeer specifieke informatie op componenten-niveau.
Hoe realiseer je dat overzichtelijk en gestructureerd? Het antwoord blijkt een tweedeling van het aanbod, aangezien Engineering opereert binnen twee takken van sport. Hotmelt Flat Lamination en Linerless Labels. De beide markten krijgen vervolgens ieder een eigen dropdownmenu, waarmee het overzicht gewaarborgd blijft. Zo kun je technisch de diepte in gaan, de diverse USP’s highlighten en de benodigde informatie genereren zonder dat het een rommeltje wordt.


Heb jij ook behoefte aan een succesverhaal?
