Skip to content

Burger Bitch Amsterdam

The bitch was born in 2015

De meest sexy hamburger in town. Maar niet eentje om achteloos je tanden in te zetten. Nope. Deze heeft attitude! Is Damn Tasty en daarmee de kroon op een avondje voetbal, een concert of bezoekje aan de bios. Haar opvallende verschijning heeft ze -mede- te danken aan ons. Want Advice is verantwoordelijk voor de huisstijl, heeft haar merkverhaal aangescherpt en vertaalt dit wekelijks naar uitdagende posts en prikkelende communicatiemiddelen!

klant
Burger Bitch
-
project
Totaal concept identiteit

expertises

Van bitch naar burger

In 2015 beten we ons vast in de burgers van Burger Bitch! De bedoeling? Een compleet nieuw merk lanceren waarbij de stoere beleving en sfeer van een tegendraadse hamburgerjoint zichtbaar wordt. Rauw, rough en een tikje grensoverschrijdend.

'De wens? Een stoer, sexy hamburgermerk, dat net meer edgy is dan de rest in hamburgerland. Eentje waarvoor je je hoofd omdraait.'

BB_concept2
BB_gevel_landscape_2

Van merkcreatie naar (her)positionering.

Na de lancering van het merk volgde de uitdaging om Burger Bitch naar een hoger plan te tillen door er meer betekenis aan toe te voegen. De bitch heeft wat te melden. Ze staat ergens voor en durft zich uit te spreken. Een bitch met attitude!

Iedere burger op het Burger Bitch menu vertegenwoordigt een sterk persoon. De sterke vrouw die we aanbidden of willen zijn. Het type dat lak heeft aan alles en haar vrouwelijkheid in de strijd durft te gooien. De lady die hardop leeft en hiervoor de maximale vrijheid neemt. ‘Show me your attitude’!

Ook hebben we die stoere attitude toegepast op de doelgroep van Burger Bitch. Een beproefde Advice-methode is het contentmodel, waarin we met pijlers de doelgroep versus brand ID vaststellen.

De pijlers werken schitterend als kapstokken om campagnes aan te hangen. Variërende inhoud, die aansluit op de belevingswereld van de doelgroep. En niet alleen campagnes, maar ook menukaarten, social media posts en merchandise zijn te herleiden naar het contentmodel.

Fingerlicking footage....

Naast de professionalisering van het merk, ontstond de wens voor een corporate movie. Een knallende eyecatcher waarbij we konden zeggen: Meat our bitch ;-). Oftewel het merk in beeld. ‘Sharp as a knife en sexy as hell bereidt The Bitch jouw burgers…’

Onze vrienden van Blender media wisten dit sexy visitekaartje mét inhoud op een professionele manier te visualiseren. De klassieker ‘een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is bij deze een understatement.

 

 

BB_site-Mock-up-Psd_vierkant
BB_menukaart

Visuals en tekst dankzij het contentmodel.

Advice laat de feeds van Burger Bitch’ social media kanalen volstromen met scherpe, in het oog springende posts. Het soort dat van je scherm afspat, zeg maar.

BurgerBitch-content2

Heb jij ook behoefte aan een succesverhaal?

BB_binnen